115 jaar ervaring in de advocatuur

De inhoud van dit artikel is mogelijk verouderd. Voor de meest actuele informatie over dit onderwerp kunt u contact opnemen met Simone Oosterbeek

Bel nu 076 513 6103

De advocaten van Rassers zijn onverminderd beschikbaar voor de beantwoording van al uw vragen. Zij kunnen u helpen de juiste stappen te nemen teneinde zo goed mogelijk deze verwarrende tijden te doorstaan en optimaal gebruik te maken van de geboden ondersteunende maatregelen.

Op het gebied van het arbeidsrecht is natuurlijk de Werktijdverkorting (WTV) de meest in het oog springende maatregel. De sectie arbeidsrecht heeft een praktische lijst met Vragen en Antwoorden opgesteld voor de eerste handreiking.

We realiseren ons dat er nog steeds vragen blijven, strikt juridisch of praktisch. Aarzel dan niet contact met ons op te nemen. We zullen periodiek opnieuw van ons laten horen als de ontwikkelingen daartoe aanleiding geven.

Waar kan ik als bedrijf nog meer aan denken?
Wij zouden ons kunnen voorstellen dat u contracten met klanten en leveranciers heeft, die u gelet op de huidige omstandigheden niet (volledig) kunt nakomen of wenst na te komen. Mogelijk biedt het contract zelf dan wel de wet hier een uitkomst voor. Denkt u in ieder geval ook aan de mogelijkheden om aan schadebeperking te doen. In dit artikel (klik hier) gaan wij hier nader op in.

Rechtbanken en gerechtshoven hebben inmiddels laten weten dat zittingen in principe geen doorgang vinden, met uitzondering van urgente zaken zoals faillissementen. Schriftelijke procedures gaan vooralsnog wel door. Ook dagvaardingen kunnen nog worden betekend en er blijven uitspraken gedaan worden waar dat kan en moet. Bent u voornemens om een procedure te beginnen, dit kan dus gewoon.

Mochten de gevolgen van de huidige situatie u dusdanig hard raken dat u overweegt om een faillissement aan te vragen, dan adviseren wij u om hierover in een zo vroeg mogelijk stadium advies in te winnen. Denk hierbij aan zaken als het deponeren van jaarrekeningen, gevestigde zekerheden, het op orde hebben van de administratie, melding betalingsonmacht etc.

Heeft u naar aanleiding van het voorgaande vragen? Onze advocaten zijn per mail, telefonisch en eventueel ook via digitale weg met beeld goed te bereiken voor overleg.

Onze advocaten aan zet